ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 生活環境学部
  2. 研究紀要
  3. 奈良女子大学スポーツ科学研究 電子版
  4. 第26巻 第1号

小学校1年生における総合的な学習と複数の教科横断的な学習の一事例

http://hdl.handle.net/10935/0002005717
http://hdl.handle.net/10935/0002005717
a8a348cd-6cc2-4497-8542-80bd2dc65020
名前 / ファイル ライセンス アクション
ISSN24340200Vol26N1pp30-39.pdf ISSN24340200Vol26N1pp30-39.pdf
Item type default_紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-06-30
タイトル
タイトル 小学校1年生における総合的な学習と複数の教科横断的な学習の一事例
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 総合的な学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 金魚
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 動き
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 かたち
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 comprehensive learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 goldfish
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 movement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 shape
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル A case study on ‘the Period of Integrated Study’ and interdisciplinary learning in first grade of elementary school
言語 en
著者 河田, 慎太郎

× 河田, 慎太郎

ja 河田, 慎太郎

en Kawata, Shintaro

ja-Kana かわた, しんたろう

Search repository
朝倉, 慶子

× 朝倉, 慶子

ja 朝倉, 慶子

en Asakura, Keiko

ja-Kana あさくら, けいこ

Search repository
伊藤, 志穂

× 伊藤, 志穂

ja 伊藤, 志穂

en Ito, Shiho

ja-Kana いとう, しほ

Search repository
青木, 惠子

× 青木, 惠子

ja 青木, 惠子

en Aoki, Keiko

ja-Kana あおき, けいこ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research paper introduces an attempt to offer the first-grade-students chances to emerge themselves into various settings of not only taking care of the goldfish and visiting the goldfish museum to study about them, but also expressing physically in PE classes and using them as themes for art and craft within the framework of the “Integrated Study”.
Through these interdisciplinary classes, students ceased to regard goldfish as materials of different subjects and started to think that they are connected to their own daily lives and as a whole, they were able to make great use of goldfish as object of their free expression.
Based on the records of students’ utterances, diaries, moves and works, we will try to depict what they have learned. At the same time, students filled out a questionnaire that gives us clues on how they have perceived the classes as a chance for their learning.
言語 ja
書誌情報 ja : 奈良女子大学スポーツ科学研究 (ISSN 2434-0200)
en : Research Journal of Sport Science in Nara Women’s University

巻 26, 号 1, p. 30-39, ページ数 10, 発行日 2024-06-30
出版者
出版者 奈良女子大学スポーツ健康科学コース
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2434-0200
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-08-05 05:06:48.951879
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3